کاربرد دریچه خطی

۳ بازديد
یکی پر کاربردترین انواع دریچه های توزیع هوا، دریچه خطی میباشد. از آنجایی که این نوع از دریچه ها دارای پره های ثابت هستند، میتوانند نقش مهمی را در توزیع هوا ایفا کنند. این دریچه ها نیز مانند بسیاری از محصولات مشابه از پروفیل آلومینیوم ساخته می شود. در عین حال در صورت درخواست خریدار در ساخت دریچه های خطی میتوان از ورق آلومینیوم، گالوانیزه و ورق استنلس استیل نیز استفاده کرد.

دریچه های خطی هوا می توانند با داشتن ظاهری باریک و بلند زیبایی خاصی به محل استفاده آنها میدهد. از آنها میتوان در مکانهایی مانند راهروهای طولانی و مکانهای بزرگ عمومی، جلوزن و برگشت فن کویل ها استفاده نمود. همچنین میتوان آنها را روی پیشانی دیوار، سقف و در حالت تقویت شده آنها در کف قابل کاربری و نصب می باشند.

دریچه هوای خطی برای هر دو سیستم حرارتی، برودتی و تهویه (Heating , Cooling ,Ventilation) طراحی شده است. علاوه بر این برای سیستم های رفت یا برگشت هوا و تخلیه (Supply , Return , Exhaust) نیز میتواند استفاده شود.

دریچه های خطی هوا به دلیل ماهیت ساختاری که دارند میتوانند در حالت های قوس دار (Curve) نیز تولید شوند. این قوس ها هم می توانند در طول دریچه ها و هم در عرض آنها طبق شعاع قوس مکان ساخته شوند. از این محصول می توان در کنج سقف یا کنج پیشانی دیوار ها، با هر زاویه دلخواه استفاده کرد. این کار به وسیله کنج های مجزا امکان پذیر خواهد بود.

دریچه خطی مخصوص هوادهی از سقف تولید می شوند و بیشتر در سقف ساختمان ها قابل استفاده می باشد. این دریچه ها به صورت یک طرفه و دو طرفه و سه طرفه تولید می شوند.

موارد مصرف دریچه خطی

  • انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و محل های لوکس.
  • حداکثر ارتفاع جهت هوادهی تا 5 متر و محل نصب در داخل دیوار و با پیشانی سقف کاذب و سقف ها می باشد.
  • محل نصب در سقف و در نوع دکوراتیو در داخل تایل سقف کاذب.

ویژگیهای دریچه خطی هوا ( دریچه لاینی )

پخش هوا در محیط به صورت مستقیم و 30 درجه به صورت یکطرفه و دوطرفه و سه طرفه. قاب و تیغه ها از جنس پروفیل و شمش آلومینیوم اکسترود شده می‌باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. کی از همین محصولات به نام دریچه خطی 30 درجه است. 

حداکثر طول دریچه های خطی هوا به صورت یکسره 5 متر و به صورت چند تکه نامحدود می باشد. این نوع دریچه ها مناسب جهت استفاده در توزیع هوای خروجی از دریچه فن کویل ها می باشد. از امکانات دیگر استفاده از دمپر در این دریچه ها جهت کنترل هوادهی برای استفاده از دستگاه هواساز است.

 

قابلیت های دریچه خطی

  • افت فشار متوسط
  • قابل استفاده در رفت و برگشت هوا
  • قابلیت نصب انواع دمپر پشت دریچه ای روی آن
  • توزیع هوا به صورت لایه ای از سقف
  • قابلیت ساخت در ابعاد مربعی و مستطیلی
  • قابلیت ساخت در تمامی ابعاد طبق سفارش مشتری
  • توزیع هوا به صورت یک طرفه ، دو طرفه ، دو طرفه کنجی ، سه طرفه و چهار طرفه
  • ساخته شده از آلومینیوم
  • امکان استفاده از انواع دمپر جهت کنترل هوادهی
  • مناسب برای توزیع هوا برای سیستم های هواساز

نصب دریچه خطی

نصب این دریچه ها بوسیله پیچ های خودکار و بر روی قاب چوبی نصب شده بر لبه کانال انجام میشود. بنابراین بر روی انواع سقف از قبیل گچ ، سیمان ، آجر ،‌چوب و غیره قابل اجرا می باشد. دریچه  خطی می توانند همراه با دمپرهای پشت دریچه ای موازی و متقابل سفارش گذاری می شود. این دریچه در انواع مختلف رنگ های پودری الکترو استاتیک ساخته و ارائه میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت صنعتی مشایخی تماس حاصل فرماید. 

دریچه اسلات و کاربرد آن

۴ بازديد

دریچه اسلوت به زبان ساده

اگر سازنده، پیمانکار، مهندس و یا حتی یک فرد عادی هستید که با طراحی مدرن سر و کار دارید احتمالاً اسم دریچه اسلوت یا دریچه اسلات  به گوشتان رسیده و با کمی تحقیق در اینترنت به سایت ما رسیدید. ما در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه که نیاز دارید در رابطه با این مدل از دریچه های هوا بدانید در اختیارتان قرار دهیم.

دریچه اسلوت چیست؟

دریچه اسلوت (دریچه اسلات) یکی دیگر از انواع دریچه های هواست که در سیستم تهویه مطبوع هم برای دمش و هم برای مکش هوا کاربرد دارد. یکی از ویژگی های اصلی دریچه خطی اسلوت پخش متعادل و نامحسوس هوا در محیط است. این امر در خروج هوا نیز صدق می کند و به پلنیوم باکس تعبیه شده در پشت دریچه مربوط می شود.

ساختار دریچه اسلوت

همانطور که از تصاویر این محصول پیداست دریچه اسلوت تشکیل شده است از یک قاب خطی و بلند که در آن شیار هایی به جهت ورود و خروج هوا تعبیه شده است. این شیار ها توسط تیغه ها درون قاب دریچه اسلوت به وجود می آیند و از یکدگیر جدا می شوند. قابل ذکر است که نام تخصصی تر دریچه به تعداد شیار های آن بستگی دارد. به عنوان مثال به دریچه ای که دارای دو شیار باشد، دریچه 2 اسلوت میگویند و اگر دریچه دارای سه شیار باشد، به آن دریچه 3 اسلوت می گویند. می توان این مدل دریچه را تا حداکثر 10 اسلوت و به صورت با دمپر (از جنس آلومینیوم آکسترود) و بدون دمپر طراحی و تولید نمود. طراحی مناسب دریچه اسلوت سبب شده تا این دریچه بتواند تا ارتفاع 5 متر را هوادهی کند.

پلنیوم باکس چیست؟

پلنیوم باکس اغلب در پنل های سقف کاذب به کار رفته و به دریچه اسلوت متصل می شود. این طریقه نصب به گونه ای صورت می پذیرد که هیچ گونه پیچی قابل رویت نیست از این رو دریچه اسلوت برای محیط های داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. باکس پلنیوم در اصل موجب تجمع مناسب هوا پشت دریچه اسلوت شده و به پخش یکنواخت و پیوسته هوا در طول دریچه اسلوت کمک می کند.

مدل واقعیت مجازی دریچه اسلوت

ما در گروه صنعتی تهویه کارا سعی کردیم تا با طراحی اغلب محصولات به صورت واقعیت مجازی، پیش نمایشی از نتیجه نهایی محصول را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم تا بتوانند به راحتی تصمیم گیری و محصول مد نظر خود را سفارش دهند. در مدل واقعیت مجازی دریچه اسلوت نیز می توانید قسمت های مختلف دریچه اسلوت را من جمله پلنیوم باکس مشاهده و اجزای آن را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت صنعتی مشایخی تماس حاصل فرماید. 

دریچه پره ضد چیست؟

۵ بازديد

از دریچه پره زد جهت برگشت و یا اگزاست (خروج) هوا استفاده می گردد. این مدل از دریچه ها به دلیل شکل خاص پره به دریچه پره Z شهرت دارد. علاوه بر افت فشار مناسب این دریچه می توان به مزایایی از قبیل عدم وجود دید به داخل کانال یا سمت دیگر دریچه و عدم نفوذ ذرات آب (باران) موجود در هوا در سرعت های متوسط اشاره کرد.

از ویژگی های بارز برای این دریچه افت فشار کم وعدم دید به داخل کانال و استحکام زیاد می باشد. علاوه بر این از این نوع دریچه برای تامین هوای تازه برای برخی مکان ها از جمله اتاق های هواساز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل شکل خاص پره های این دریچه، هنگام نصب بر روی نمای ساختمان از ورود باران به داخل محیط جلوگیری می شود.

از دریچههای ضد برگشت یا تخلیه هوا استفاده می شود این الگوی دریچه به دلیل شکل خاص تیغه ها به دریچه پرهZ معروف است با افت فشار صحیح این دریچه می توان به مزایایی مانند عدم دید در طرف دیگر کانال یا دریچه و عدم نفوذ ذرات آب (باران) به هوا در سرعت های متوسط ​​اشاره کرد. .
از ویژگی های اصلی این دریچه می توان به افت فشار کم، دید کم کانال و قدرت بالا اشاره کرد. همچنین از این نوع دریچه برای تامین هوای تازه برخی از مکان ها از جمله اتاق های دارای تهویه مطبوع استفاده می شود. به دلیل شکل خاص تیغه این دریچه هنگام نصب در جلوی ساختمان از ورود باران به محیط جلوگیری می کند.
به لطف شکل خاص پره ها، این دریچه مقاومت مکانیکی زیادی در برابر نیرو یا ضربه دارد. بنابراین استفاده از این دریچه در مناطقی که امکان تماس فیزیکی وجود دارد توصیه می شود. علاوه بر این، این مقاومت مکانیکی بالا به یک تکه شدن این دریچهها بدون نیاز به بریدن تیغه به چند تکه در عرض زیاد کمک می کند.

مزایای دریچه کنترل فلپ Z
عدم دید در کانال به دلیل ضد Z شکل تیغه
استحکام بالا به دلیل شکل تیغه
نصب آسان است
قابلیت قرار دادن توری پشت دریچه برای جلوگیری از ورود پرندگان و حشرات به داخل ساختمان.
بلوک و ضخامت دریچه
مواد فویل آلومینیومی و قاب دریچه چک شناور عمدتاً از ورق آلومینیومی با ضخامت 1 میلی‌متر برای پنجره ها و پروفیل آلومینیومی 1.25 میلی‌متر برای قاب ساخته شده است.
در صورت درخواست، دریچه تیغه آلومینیومی Z می تواند از ورق آهن سیاه یا فولاد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ با ضخامت های مختلف ساخته شود. عرض قاب دریچه می تواند 3.3 سانتی‌متر یا 4.5 سانتی‌متر باشد که از پروفیل آلومینیومی یا هر اندازه ای غیر از آهن مشکی یا گالوانیزه ساخته شده است.

نصب و پوشش نهایی
نصب این دریچهها با استفاده از پیچ های خودکار و یک قاب چوبی ثابت در لبه کانال انجام می شود. بنابراین بر روی انواع دیوارها از جمله گچ، سیمان، آجر، چوب و … قابل نصب و استفاده می باشد. سوپاپ آلومینیومی Z را می توان با دمپرهای پشت دریچه و توری ساخت.
رنگ پیش فرض دریچههای برگشتی تیغه ای Z، پوشش پودری الکترواستاتیک سفید (RAL 9016) است. البته امکان تغییر رنگ به درخواست مشتری و با ابلاغ رنگ نسبی وجود دارد. در ضمن این محصول قابل شستشو با اسید بوده و بدون پوشش رنگی به مشتری عرضه می گردد.
از یک سوپاپ بدون بازگشت یا اگزوز استفاده می شود. این مدل دریچه به دلیل شکل خاص پره ها به دریچه لاملا Z معروف است. علاوه بر افت فشار مناسب این دریچه، می توان به مزایایی از جمله عدم دید کافی به داخل کانال یا طرف دیگر دریچه و عدم نفوذ ذرات آب (باران) در هوا در سرعت های متوسط ​​اشاره کرد.

مشخصه اصلی این دریچه افت فشار کم است. عدم دید کانال و استحکام بالا.علاوه بر این این نوع دریچه هوای تازه را در برخی نقاط تامین می کند. از جمله اتاق های دارای تهویه مطبوع زیرا این دریچه شکل خاصی دارد. بنابراین هنگام قرار گرفتن در مقابل ساختمان از ورود باران به محیط جلوگیری می کند.
این دریچه به دلیل شکل خاص تیغه ها مقاومت مکانیکی بیشتری در برابر نیرو یا ضربه دارد. بنابراین استفاده از این دریچه در مکان هایی که امکان تماس فیزیکی وجود دارد توصیه می شود. علاوه بر این، این استحکام مکانیکی بالا به نصب این دریچهها در یک قطعه با عرض زیاد بدون نیاز به برش تیغه به چند قطعه کمک می کند.

در صورت نیاز به دریچه برگشتی یا تبادل هوا بین دو محیط با عمق کافی تا محل نصب دریچه، استفاده از تهویه توصیه می شود. به دلیل استفاده از دریچه برگشت تیغه Z اغلب در تورهای پرنده، تور حشرات و … سفارش داده می شوند.
مزایای دریچه چک ورید Z.
کاهش دید به داخل کانال به دلیل شکل ضد Z تیر
استحکام بالا به دلیل شکل تیغه ها

نصب آسان

امکان نصب توری پشت دریچه برای جلوگیری از ورود پرندگان و حشرات به داخل ساختمان وجود دارد.
جنس و ضخامت دریچه ​​ضد بال
جنس پروانه و قاب سوپاپ آلومینیومی همیشه از صفحه آلومینیومی با ضخامت 1 میلی‌متر برای پروانه و 1.25 میلی‌متر پروفیل آلومینیومی برای فریم ساخته می شود.
در صورت درخواست می توان دریچهآلات آلومینیومی Z را در ورق فلزی مشکی یا فولاد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ در ضخامت های مختلف تولید کرد. عرض قاب دریچه می تواند 3.3 سانتی‌متر یا 4.5 سانتی‌متر از پروفیل آلومینیومی یا از آهن مشکی یا گالوانیزه باشد.
نصب و تکمیل
نصب این دریچهها با پیچ های خودکار و در یک قاب چوبی قرار گرفته در لبه کانال انجام می شود. بنابراین قابل نصب و استفاده بر روی انواع دیوارها از قبیل گچی، سیمانی، آجری، چوبی و … می باشد.دریچه Z صفحه آلومینیومی با دمپر پشت دریچه ​​و توری قابل تولید می باشد.
رنگ استاندارد دریچههای چک Z، پوشش پودری سفید الکترواستاتیک (RAL 9016) است. البته به درخواست خریدار با اعلام رنگ مناسب می توان رنگ را تغییر داد. این محصول قابلیت اسیدشویی نیز دارد و بدون رنگ به مشتری عرضه می شود.

قیمت
در تعیین قیمت فلپ Z باید فاکتورهایی مانند شماره سفارش، ابعاد، قیمت روز مواد اولیه و رنگ را در نظر گرفت. هر یک از این عوامل می تواند در تعیین قیمت دریچه ​​چک موثر باشد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت دریچه صنعتی مشایخی تماس حاصل فرمایید.
دریچه برگشت پره Z برای برگشت یا خروج هوا استفاده می شود. این مدل دریچه به دلیل شکل خاص دریچه یعنی دریچه Z تا شده معروف است.علاوه بر افت فشار مناسب این دریچه، مزایایی نیز دارد زیرا دید به داخل کانال یا طرف دیگر دریچه وجود ندارد. و ورود ذرات آب (باران) به هوا با سرعت متوسط، به دلیل شکل خاص کفش، این دریچه از مقاومت مکانیکی بالاتری در برابر نیروها و ضربه های وارده برخوردار است، بنابراین استفاده از این دریچه در مکان هایی توصیه می شود. . در جایی که تماس فیزیکی با افراد امکان‌پذیر است، این استحکام مکانیکی بالا نیز به ساخت محکم این دریچه های عرض طولانی بدون نیاز به برش لوله به چند قطعه کمک می کند. در صورت نیاز به دریچه برگشت یا تبادل هوا بین دو محیط در ابعاد بسیار بزرگ و عمق کافی در محل نصب دریچه، استفاده از دریچه هوا توصیه می شود. به دلیل استفاده از دریچههای برگشتی Z اغلب با انواع توری پرنده، توری حشرات و … سفارش داده می شود.

مانند اکثر دریچهآلات تولید شده در این مجموعه، این محصول نیز با استفاده از پیچ های اتوماتیک نصب شده و به جای پیچ (گنج) روی قاب دریچه رنگ می شود. بهتر است این دریچه را روی یک قاب چوبی یا فلزی نصب کنید. قرار دادن دریچه مستقیم روی گچ می تواند به مرور زمان باعث شل شدن دریچه شود. برای نصب این دریچه بر روی دیوار کاذب با مواد خشک (مثلا کناف) باید از پروفیل سقف کاذب مخصوص در اطراف دهانه دریچه استفاده کرد تا دریچه را به دیوار ثابت کرده و اتصال را محکم کند.
برای تکمیل این دریچهها از رنگ کوره ای الکترواستاتیک استفاده می شود. پس از مراحل ساخت، اسید پاکسازی برای حذف پودر روغن و غیره انجام می شود و پوشش پایه لازم (که با توجه به نوع فلز انتخاب می شود و برای هر نوع فلز از پوشش های مختلف استفاده می شود) اجرا و سپس پاشش می شود. روی خط میل بادامک و فر نصب کنید. در این مرحله رنگ مورد نیاز مشتری روی سطح پاشیده می شود و در مرحله پخت دریچه وارد فر می شود. پخت ناقص که بسیار مهم است، روی پوشش نهایی تأثیر منفی می گذارد.

نصب دریچه برگشتی تیغه Z
نصب این دریچهآلات با پیچ های خودکار و اسکلت چوبی در لبه کانال انجام می شود، بنابراین می توان از آن بر روی انواع دیوارها مانند گچ، سیمان، آجر، چوب و … استفاده کرد. سوپاپ های آلومینیومی Z-Vane را می توان با دمپرهای عقب یا با سوپاپ و مش سفارش داد. این دریچه با انواع رنگ های پودری الکترواستاتیک تولید می شود.
دریچه چک بلید آلومینیومی Z-Blade مخصوصاً زمانی استفاده می شود که لازم باشد هوا را بین دو اتمسفر مختلف برگردانید یا جابجا کنید. از ویژگی های اصلی این دریچه می توان به افت فشار کم، نامرئی بودن کانال و استحکام بالا اشاره کرد.
مزایای:
عدم فوکوس کانال به دلیل شکل تیغه در حالت Z
استحکام بالا به لطف شکل تیغه ها
نصب آسان
امکان نصب توری پشت دریچه برای جلوگیری از ورود پرندگان به داخل ساختمان
محدودیت ها:
زاویه تیغه ها به دلیل ثابت بودن تیغه ها امکان‌پذیر نیست
استفاده از مواد و ضخامت:
جنس تیغه و فریم دریچه چک تیغه Z آلومینیومی معمولاً از ورق آلومینیومی با ضخامت تیغه 1 میلی‌متر و پروفیل آلومینیومی 1.25 میلی متری فریم ساخته می شود.
دریچههای چک پره Z آلومینیوم را می توان در ورق فولادی مشکی یا فولاد گالوانیزه با ضخامت های مختلف یا فولاد ضد زنگ در صورت نیاز تولید کرد.
عرض فریم دریچه می تواند 3.3 یا 4.5 سانتی‌متر از پروفیل آلومینیومی یا هر اندازه دیگری از آهن مشکی یا گالوانیزه باشد.
محدودیت های ابعادی ساخت:
حداکثر طول: 70 سانتی‌متر حداکثر عرض: 70 سانتی‌متر
حداقل طول: 10 سانتی‌متر، حداقل عرض: 10 سانتی‌متر
تجهیزات جانبی:
دمپر پشت دریچه ​​از ورق گالوانیزه مدل PD موازی
دمپر پشت دریچه ​​از ورق آلومینیومی موازی با مدل
پروفیل آلومینیومی 7 و 8 مدل OD. دمپر پشت سوپاپ
دمپر پشت دریچه ​​از ورق آلومینیومی مدل 7 و 8 می باشد
سرکوب کننده کانال اتوماتیک موتوردار مدل MOSQPDTV

پوشش رنگ نهایی:
رنگ پیش فرض دریچه چک تیغه آلومینیومی Z، پوشش پودری الکترواستاتیک سفید (RAL 9016) است. در صورت تمایل می توان رنگ های دیگر را با اعلام رزین رنگ مربوطه اعمال کرد. لازم به ذکر است که دریچه بدون هیچ گونه پوشش رنگی به صورت اسید واش در اختیار مشتری قرار می گیرد.
برای ورودی هوا از جلو و عقب طراحی شده است
مناسب برای مصارف اداری، مسکونی و صنعتی
قابل نصب بر روی دیوار، سقف کاذب و سقف.
امکان استفاده از دمپر برای کنترل هوای ورودی
نشانه ها:
اداری، مسکونی و صنعتی
فقط برای ورودی هوا (بازگشت هوا) قابل استفاده است
قابل نصب بر روی دیوار، سقف کاذب و سقف
این دریچه با توجه به استحکام سازه قابل نصب در ارتفاع کم و نزدیک به زمین می باشد
مهارت ها:
تیغه ای مانند Z وجود دارد
کنترل جریان هوا در ورودی دمپر
افت بسیار کم به دلیل اندازه تیغه
مشاهده کانال کافی نیست
برای برگشت و خروج هوا طراحی شده است
امکان قرار دادن توری برای جلوگیری از ورود پرندگان، حشرات و غیره
او:
ضربه گیر با پره های متقاطع گالوانیزه برای کنترل جریان هوا
دمپر با تیغه موازی گالوانیزه برای کنترل جریان هوا
مشخصات
استفاده: برگشت تهویه مطبوع (خط جداسازی،  دریچه فن کویل، تهویه مطبوع و غیره)
رنگ: نوع پودر سفید کوره الکترواستاتیک (رنگ بنا به سفارش قابل تغییر است.)
جنس: آلومینیوم
محل نصب: دیوار
تجهیزات اضافی: کمک فنر عقب سوپاپ (در صورت درخواست)
 

دریچه دکراتیو چیست؟

۴ بازديد
دریچه خطی دکوراتیو یکی از انواع دریچه خطی است و در حال حاضر جزء تجهیزات لوکس ساختمان و پروژه های مدرن محسوب میشود. این محصول با قابلیت رنگ آمیزی و یا روکش طرح چوب، گستره وسیعی از انتخاب متناسب با دکور به عنوان ( دریچه دکوراتیو )مورد نظر مشتریان را در اختیارشان قرار می دهد.

دریچه دکوراتیو ، انواع دریچه دکوراتیو ، دیچه های دکوراتیو ، دریچه چوبی دکوراتیو ، دریچه دکوراسیون.  این محصولات جدید یکی از جدیدترین محصولات شرکت صنعتی مشایخی هسستند که در اختیار شما عزیران قرار می گیرد. 

جت دیفوزر چیست و چه کاربردی دارد؟

۴ بازديد

جت دیفیوزر 

زمانی از دریچه جت دیفیوزر استفاده می گردد که لاین اصلی کانال هوا در ارتفاع بالاتری از حد معمول نصب شده باشد و دهانه ی انشعاب خروجی هوا نیز در تراز بالاتری از میزان عادی باشد، در این حالت جهت رساندن هوای خروجی از دهانه ی انشعاب هوا به قسمت های پایین تر و بالابردن راندمان تهویه مطبوع از دریچه کروی استفاده می گردد. 

در واقع اینگونه می توان گفت که دریچه جت دیفیوزر جریان هوا را با سرعت و شتاب بالا، تا مسافت دورتر پرتاب خواهد کرد. نکته ی مهم دیگر این است که علاوه بر پرتاب جریان هوا با سرعت بالا توسط دریچه جت دیفیوزر، امکان جهت دهی برای مسیر پرتاب جریان هوا وجود خواهد داشت. 

ساختار دریچه جت دیفیوزر به صورت یک حجم کروی شکل توخالی است که این کروی بودن حجم باعث گردش کره در مرکز دریچه جت دیفیوزر می شود و امکان خروج هوا از لوله ی داخل کره را در مدار ۱۸۰ درجه امکان پذیر می گردد. 

از دریچه جت دیفیوزر جهت هوارسانی در سالن های نمایشگاهی، ورزشی، کارخانجات، فروشگاه ها، تالارها و سالن های فرودگاهی استفاده می شود. دریچه جت دیفیوزر ظاهری شیک و دکوراتیو دارد، به همین دلیل در پروژه هایی کانال هوا به صورت اکسپوز انجام میگردد، دریچه جت دیفیوزر انتخاب خوبی به حساب می آید.   این دریچه تخلیه جز دریچه های گرد هوا هم بشمار می رود. 

جنس دریچه جت دیفیوزر از آلومینیوم می باشد و با کمک قالبهای مخصوص شکل می گیرد.  

مزایای استفاده از دریچه جت دیفیوزر 

الف) دریچه جت دیفیوزر دارای طراحی آیرودینامیک و دکوراتیو است. 

ب) جنس دریچه جت دیفیوزر از آلومینیوم بوده، بنابراین در برابر خوردگی مقاوم می باشد. 

پ) دریچه جت دیفیوزر به دلیل کم بودن سطح مقطع خروجی، فشار سیستم کانال کشی را متعادل می کند. 

ت) دریچه جت دیفیوزر قابلیت نصب آسانی را دارد. 

ث) دریچه جت دیفیوزر امکان نصب در سقف و دیوار را دارد.  

ج) دریچه جت دیفیوزرامکان تنظیم فشار و مسیر خروج هوا در مدار ۱۸۰ درجه را دارد. 

چ) دریچه جت دیفیوزر می تواند سرعت و طول پرتاب جریان هوا را افزایش دهد. 

ح) دریچه جت دیفیوزر را می توان به صورت تکی و یا ترکیبی بر روی دهانه های انشعاب خروجی هوا نصب کرد. 

نکاتی در مورد نصب دریچه جت دیفیوزر 

1- اگر هوای دمشی با هوای محیط هم دما باشد نازل های دریچه جت دیفیوزر به صورت افقی تنظیم خواهد شد. 

2-اگر هوای دمشی سردتر از هوای محیط باشد (تابستان) نازل های دریچه جت دیفیوزر به سمت بالا تنظیم خواهد شد. 

3-اگر هوای ورزشی گرم تر از هوای محیط باشد (زمستان) نازل های دریچه جت دیفیوزر به سمت پایین تنظیم خواهد شد.  

دریچه استیل چیست؟

۳ بازديد

 کاربرد دریچه استیل

با توجه به کاربری های مختلف در مورد دریچه‌های هوا و تأسیسات، کاربردِ دریچه استیل در مواردی مثل دریچه هوای اتاقهای تمیز، یا فضاهایی که آلایندگیِ اسیدی دارند، و یا در محیط هایی که به صورت دکوراتیو نیاز به استفاده از دریچه استیلِ فانتزی  در رنگهای مختلف دارند، الزامی است.  دریچه استیل بیشتر به صورت دریچه استیل بازدید تأسیسات از قبیل شیرآلات و …، همچنین بعنوان دریچه شیر و شلنگ آتش نشانی و انواع دریچه‌های هوا تولید و به مصرف می رسد.  دریچه استیل بازدید،همچنین بعنوان دریچه بازدید دستگاههای فنکویل در اتاقهای تمیز و کلینروم ها کاربردِ ویژه‌ای دارد.  از جمله دریچه استیل می‌توان به  دریچه خطی استیل صفر درجه اشاره کرد که در فضاهایی مثل محیط های تجاری، پاساژها،فروشگاهها و حتی منازل مسکونی به صورت دکوراتیو به کار می رود.  نوعِ جنسِ دریچه استیل، از استیل نگیر و بگیر است،که به صورت کلی دریچه استیل از ورق استیلِ نگیر با عیار ۳۰۴ تولید و عرضه می‌شود.

لازم به توضیح است در محیط هایی که آلایندگیِ آنها از مواد اسیدی یا خورنده استالزاماً  از استیل نگیر با عیار ۳۱۶ استفاده می‌شود.  دریچه استیل بازدید فنکویل که از فریم و درب دریچه بازدید تشکیل شده، کاملاً از ورق استیل ساخته می‌گردد،در صورتیکه درب دریچه استیل بازدید فنکویلِ لولایی نیز با لولای تمام استیل باز و بسته می‌گردد.  درمورد دریچه استیل خطی نیز که از فریم و تیغه‌های خطیِ صفردرجه ‌یا زاویه دار تشکیل می‌گردد تماماً از جنس استیل استفاده می‌گردد.  دریچه استیل چهارطرفه سقفی نیز یکی دیگر از محصولاتی است که می‌توان از ورق استیل تولید کرد، در این دریچه استیل نیز هم برای قسمت فریم و هم جهت تیغه‌های مربع شکلِ داخلیِ دریچه،  ورق استیل بهترین مَتریال است.

 از جمله کاربردهای دریچه استیل در استخرها است.با توجه به عدم اکسید شدنِ استیلِ نگیر و عدم استهلاک در برابر رطوبت و گاز کلر و اُزن، استفاده از دریچه استیل برای دریچه‌های بازدید تأسیسات و شیرها و… رواج دارد.  با توجه به ظاهرِ دکوراتیوِ دریچه استیل برای پوشش تأسیسات اتش نشانی نیز می‌توان از دریچه استیل بازدید به صورت استیل معمولی و استیل خشدار و یا استیلِ رنگی استفاده کرد.  دریچه استیل گرد نیز از جمله کاربردهای متنوع دریچه استیل است.با توجه به الزام مهندسین ناظر و طراح، برای استفاده از دریچه استیل می‌توان انواع دریچه گرد استیل رل به صورت شیک و دکوراتیو تولید و عرضه کرد،  با توجه به کاربرد ورق استیل در دریچه استیل گرد می‌توان از دمپر دریچه استیل گرد نیز بعنوان محصول فرعیِ دریچه استیل گرد نام برد.

 دریچه استیل درب شوت زباله نیز برای درب تخلیه داکت زباله ساخته و عرضه می‌گردد.دریچه استیل درب شوت زباله به صورت دولایه و دارای مخزن موقت برای جای گیریِ زباله در در آن است، که‌این مخزن موقت باعث می‌گردد زباله با بسته شدنِ درب دریچه استیل شوت زباله به داخل داکت اصلی شوت زباله وارد و تخلیه نهایی انجام می پذیرد.  با توجه به نظرِ کارفرما، دریچه استیل شوت زباله را می‌توان هم از استیل براق و هم از استیل مات و همچنین از استیل خشدار تولید کرد. همین برخی از دریچه های فنکویل نیز از جنس استیل ساخته می شوند. برای کسب اطلاع از قیمت این محصول با کارشناسان شرکت صنعتی مشایخی تماس حاصل فرمیاد. 

کاربرد دریچه های گرد

۲ بازديد

دریچه گرد

دریچه گرد برای انتقال هوا از طریق انشعابات گرد مورد استفاده قرار می گیرد. از لحاظ ظاهری این دریچه ها دارای یک فریم گرد می باشند که داخل آنها نیز لایه های گرد دیگری وجود دارد. یکی از انواع دریچه گرد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، دریچه های بلندگویی است. البته باید به این مورد اشاره نمود که این نوع دریچه ها در دو دسته بلندگویی و برجسته در بازار یافت می شوند. از لحاظ جنس نیز باید در نظر داشت که دریچه های فوق در دو دسته پلاستیکی یا آلومینیومی طبقه‌بندی می گردند.

 

مزایای استفاده از دریچه گرد دیواری  :

به صورت کلی در نظر داشته باشید که هر زمان کانال های انتقال هوای شما به صورت گرد باشند، نیاز است تا از دریچه های گرد نیز به طبع استفاده نمایید. این درچه ها می توانند به صورت مشبک، تخت و … باشند. برای اینکه فشار خروجی هوا را بتوانید روی هر کدام از این دریچه ها به خوبی کنترل نمایید، می توانید از دمپرهای پروانه ای استفاده کنید. اگر در محیطی قرار است کانال کشی هوایی انجام دهید که فضا بزرگ است و ارتفاع سقف نیز زیاد است، دریچه های گرد می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این دریچه ها می توانند با فشار بیشتری هوا را به محیط پرتاب نمایند لذا عملکرد بهتری دارند.
چون در مسیر پرتاب هوای دریچه های گرد، هیچ مانعی وجود ندارد لذا برای برگشت هوا گزینه خوبی محسوب می شوند اما باید در نظر داشت که دریچه های مشبک امروز پرکاربردترین انواع دریچه های گرد می باشند که با قیمت مناسبی نیز در بازار وجود دارند. توجه نمایید که به انواع مشبک، لانه زنبوری نیز گفته می شود.

دریچه گرد تهویه نظری

دریچه های تخت :

یک دریچه گرد تخت از ابتدایی‌ترین انواع دریچه های موجود در بازار است که چون شباهت بسیاری به بلندگو دارد، به دریچه بلندگویی نیز معروف است. اگر در محیطی قرار دارید که فاصله افراد با دریچه زیاد نیست یا اینکه دریچه در فاصله معمولی قرار دارد، در این شرایط توصیه می کنیم تا از دریچه بلندگویی یا تخت استفاده نمایید. در این نوع از دریچه ها یک سری پره های داخلی وجود دارد که می توان آنها را مایل نمود و جریان ورود هوا را در دست گرفت.

 

 

دریچه گرد برجسته:

این نوع دریچه ها نیز بسیار شبیه به دسته قبلی هستند اما باید در نظر داشت که نوع پره های آن به صورت زاویه دار و در اصل برجسته است که از سطح افقی فاصله گرفته اند. دریچه های فوق دارای ظاهر زیباتری هستند و در مکان هایی چون تالارهای بزرگ یا سینماها مورد استفاده قرار می گیرند. در بازار می توان انواع دمپر دار یا بدون دمپر این نوع دریچه ها را مشاهده نمود.

دریچه هوای گرد

البته باید در نظر داشت که انواع دیگری از دریچه گرد نیز در بازار وجود دارد که کاربرد متفاوتی دارند. به طور مثال نمونه های لانه زنبوری، بیشتر برای دمش مورد استفاده قرار می گیرند اما برای مکش هوای در حال جریان نیز کاربرد دارند. دریچه گرد کروی، همانند یک کره توخالی بوده و نوع پره های آن موجب می شوند تا هوا به صورت 180 درجه به راحتی منتقل گردد. هوای خروجی از دریچه های فوق به صورت یکسان به بخش های مختلف پرتاب می شود.

دریچه هوای گرد تهویه

جمع‌بندی:

دریچه های گرد از هر نوعی که باشند، دارای یک فریم گرد هستند که در داخل خود از یک سری قاب های مدور نیز تشکیل شده اند. پره های موجود در این نوع دریچه ها اگر که به صورت تخت یا زاویه دار باشند، مشخص می نماید، هوا به چه صورت در محیط جریان داشته باشد. برای اینکه بتوانید در زمان نصب انعطاف بیشتری داشته باشید، دریچه استیل  کاربردی تر هستند. برای کسب اطلاع بیشتر از قیمت ها با موسسه فنی مشایخی تماس حاصل فرماید.

دریچه بازدید فن کویل چیست و چه کاربردی دارد؟

۹ بازديد

دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود. فن کویل ها را می توان کوچک ترین اجزای هر سیستم تهویه هوا به شمار آورد. فن کویل ها در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی تولید و عرضه می شود و شما می توانید دریچه زیر فن کویل مورد نظر خود را با ابعادی که لازم دارید سفارش بدهید. برای اطلاعات بیشتر درباره ویژگی ها و انواع آن، با ما همراه باشید.

کاربردهای دریچه های بازدید فن کویل

کاربرد اصلی دریچه های بازدید فن کویل این است که دسترسی به دستگاه هایی از قبیل داکت ها و فن کویل ها و... را به نحوی تسهیل کنند. هنگامی که هواساز در هر ساختمانی نصب شده و شروع به انجام هوارسانی می کند؛ هر از چندگاهی باید به بخش های آن سرکشی کرده و از فعالیت درست فن کویل ها و دریچه داکت اسپیلت و... مطمئن شد. این جاست که اهمیت وجود دریچه های زیر فن کویل روشن می شود.

در نتیجه، باید دریچه های زیر فن کویل را از نظر ابعاد متناسب با اندازه این دستگاه ها ( داکت ها یا فن کویل ها) انتخاب کرد. در غیر این صورت ممکن است نتوانیم از این دریچه ها به درستی استفاده کرده و دسترسی خوبی به فن کویل ها برای تعمیر، تعویض و... آن ها ایجاد نشود. به طور کلی، ابعاد و اندازه دریچه بازدید فن کویل عمدتا با اندازه دستگاه های مکنده یا دمنده هوا (سیستم های هوای رفت یا برگشت) در ارتباط می باشد.

ساختار، جنس و بخش های دریچه های زیر فن کویل

به طور معمول دریچه بازدید زیر فن کویل از دو بخش اصلی تشکیل می شوند که عبارتند از قاب و فریم. این دریچه ها از جنس های مختلفی مانند آلومینیوم و چوب ام دی اف تولید می شوند که تنوع نوع آلومینیومی آن ها از انواع دیگر بیشتر می باشد. نوع فن کویل ها و داکت ها، نقش بسیار مهمی در انتخاب نوع دریچه های زیر فن کویل دارند.

در صورتی که هوای بازگشت دستگاه داکت یا فن کوئل را خود کانال هوا تامین کند؛ دریچه های بازدید زیر فن کویل مورد استفاده ساختاری کاملا ساده خواهند داشت. به این معنا که فاقد منفذ می باشند. اما در شرایطی که هوای بازگشت توسط کانال تامین نشود؛ دریچه بازدید فن کویل موظف به تامین آن می باشد. در چنین شرایطی، دریچه ها باید حاوی شیارهایی باشند که به عنوان منافذ عبور هوا عمل می کنند.

دریچه های بازدید زیر فن کویل در بعضی موارد از جنس پلاستیک اِی بی اِس هم ساخته می شوند. این دریچه ها در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است، به دلیل مقاومت بالای خود در برابر رطوبت، مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه های فن کویل چوبی به دلیل ظاهر شیک و مشتری پسندی که دارند؛ در اغلب موارد در مناطق شیک و لوکس مورد استفاده قرار می گیرند.

خصوصیات دریچه بازدید زیر فن کویل

این دریچه ها خصوصیات ویژه و منحصر به فردی دارند که همین ویژگی ها موجب شده است تا امروزه بسیار پرفروش و پرکاربرد باشند. اطلاع از ویژگی ها و خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل به شما در انتخاب دریچه مناسب و استفاده درست از آن کمک می کند. در این بخش به مهم ترین خصوصیات دریچه بازدید زیر فن کویل می پردازیم.

پیش از هرچیز باید گفت که دریچه های فن کویل برای انواع فن کویل های مورد استفاده در محیط های اداری یا محیط های تجاری و مسکونی مناسب می باشند. به علاوه، این دریچه ها ظاهر شیک و زیبایی دارند که آن ها را مناسب برای استفاده در محیط های شیک و لوکس نیز می کند. یکی از دیگر خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل این است که این دریچه ها به ایجاد نظم و ترتیب در سیستم تهویه ساختمان ها کمک شایانی می کنند.

 

انواع دریچه های بازدید زیر فن کویل را می توان به راحتی باز و بسته نمود. به همین دلیل، این دریچه ها در زمانی که فن کویل ها نیاز به تعمیر، تعویض یا رسیدگی دیگری دارند؛ کمک بزرگی محسوب می شوند. این دریچه ها با تنوع بالایی که از نظر ابعاد، طرح و رنگ دارند؛ حق انتخاب بالایی به مشتریان می دهند. به علاوه، قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل کاملا مناسب و نصب آن ها راحت و سریع است. علاوه بر این، می توان به دریچه های زیر فن کویل توری و فیلتر هم اضافه کرد.

نصب کردن دریچه های زیر فن کویل

در یک نگاه کلی می توان این طور گفت که دو روش کلی برای نصب کردن دریچه های بازدید زیر فن کویل وجود دارد. روش اولی که برای نصب این دریچه ها استفاده می شود به روش "پیچ از رو" معروف بوده و روش دوم نیز تحت عنوان روش " پیچ مخفی (پیچ از داخل)" شناخته می شود.

حالت پیچ مخفی اغلب نتیجه ی زیباتری دارد و به روش اول ترجیح داده می شود. اما در دیچه های لولایی محدودیت هایی برای نصب وجود دارد و فقط به صورت پیچ از رو قابل نصب هستند. در نتیجه، در اکثر موارد برای نصب کردن دریچه های بازدید زیر فن کویل از روش پیچ از رو استفاده می شود.

انواع مختلف دریچه بازدید زیر فن کویل

دریچه بازدید با کاربردهای گسترده ای که دارد؛ یکی از اجزای مهم و کلیدی سیستم تهویه هوای مطبوع به شمار می رود. انواع مختلف و متنوعی از دریچه های بازدید زیر فن کویل وجود دارد که هر یک برای محیط و شرایط خاصی ساخته شده اند. به عنوان مثال این دریچه ها را می توان در انواع وزنه ای لولایی، ساده و دارای شیار تولید کرد.

در یک نگاه تخصصی تر می توان پرکاربردترین انواع دریچه های زیر فن کویل را به دریچه های زیر فن کویل با شیار 18 سانتی، دریچه های زیر فن کویل خطی، دریچه زیر فن کویل طرح سقفی، دریچه زیر فن کویل پانچ اتاق عملی، دریچه زیر فن کوئل مشبک، دریچه زیر فن کوئل فضای باز و دریچه بازدید زیر فن کوئل تاسیسات تقسیم نمود.

هرکدام از انواع دریچه های زیر فن کوئل ویژگی هایی دارند که آنها را برای مورد استفاده خاصی مناسب کرده است. به عنوان مثال، دریچه زیر فن کویل مشبک یکی از قدیمی ترین انواع دریچه هاست که برگشت هوا را به دستگاه منتقل کرده، از افت فشار جلوگیری می کند و مناسب برای استفاده در محیط های مسکونی می باشد. دریچه های زیر فن کویل خطی نیز از جمله پرفروش ترین و متنوع ترین مدل های این دریچه ها می باشند که نصب و راه اندازی راحت، مکش بالا و وزن مناسبی دارند که برای استفاده هم در سقف و هم در دیوار مناسب است و دارای درب لولایی می باشند.

انتخاب دریچه بازدید فن کویل مناسب

 هنگام انتخاب این دریچه ها باید به مکانی که می خواهید از دریچه بازدید فن کویل مورد نظر خود در آن استفاده کنید؛ دقت نموده و بهترین و مناسب ترین انتخاب ر ا انجام دهید. معیارهای دیگری که باید هنگام انتخاب دریچه بازدید زیر فن کویل مورد نظر قرار دهید عبارتند از محل نصب (روی سقف، کف زمین، یا روی دیوار) و ساختار سیستم تهویه هوای ساختمان.

قیمت دریچه بازدید زیر فن کویل

قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل تابعی از ویژگی های مختلف آن است. اولین موردی که بر قیمت دریچه زیر فن کویل تاثیر می گذارد؛ جنس آن است. گران ترین نوع این دریچه ها، آن دسته از دریچه های زیر فن کویل هستند که از جنس چوب ام دی اف و مناسب برای محیط های لوکس می باشند.

دریچه های آلومینیومی که دارای بیشترین کاربرد و تنوع هستند قیمت نسبتا مناسبی دارند و دریچه های پلاستیکی به نسبت ارزان تر هستند. در صورتی که دریچه زیر فن کویل شما با رنگ کاور شده باشد؛ مسلما قیمت بیشتری از دریچه های بدون رنگ خواهد داشت. اندازه و ابعاد دریچه زیر فن کویل نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. به این شکل که هر چه اندازه و ابعاد آن بزرگتر باشد مواد اولیه بیشتری نیاز دارد و بنابراین قیمت بیشتری هم خواهد داشت.

معیار چهارمی که بر قیمت دریچه های بازدید زیر فن کویل تاثیر می گذارد مدل آن هاست. قیمت هر کدام از مدل های دریچه های زیر فن کویل اعم از گریل معمولی، خطی، مشبک، سقفی و... با دیگر انواع متفاوت است. یکی از گران ترین مدل های دریچه ها مدل گل سقفی می باشد که نیاز به طراحی حرفه ای تری در مقایسه با دیگر مدل ها دارد.

فاکتور دیگر موثر بر قیمت این دریچه ها، درب آنهاست. به طور معمول، دریچه های بازدید زیر فن کویل درب وزنه ای یا درب لولایی با قفل زیمنسی و یا درب وزنه ای دارند که قیمت نوع اول در مقایسه با نوع دوم بیشتر می باشد. در نهایت حتما دقت کنید که صرفا به خاطر قیمت پایین تر اقدام به خرید از برندهای بی کیفیت نکنید؛ چرا که در این صورت در واقع ضرر خواهید کرد! . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت فنی مشایخی تماس حاصل فرماید. 

دریچه داکت اسپیلت چیست؟

۴ بازديد

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه که باید درمورد آن بدانیم .

دریچه داکت اسپلیت به نوبه ی خودش، وظیفه ی مهمی بر دوش دارد. این قطعه که درست در مقابل کانال داکت اسپلیت قرار می‌ گیرد جهت برگشت هوا و دسترسی راحت به قطعات یونیت داخلی، تعمیر و بررسی آن ها نصب می‌ شود. با توجه به اینکه از داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه هوای ساختمان های مسکونی، تجاری، … محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از این رو انواع زیادی از دریچه بازدید داکت اسپلیت تولید شده و روانه ی بازار شده است. و شما می‌ بایست با آن ها آشنا شوید تا تصمیم درستی جهت خرید مناسب ترین دریچه اسپلیت را بگیرید.

اکنون به دلیل اهمیت نصب دریچه اسپلیت، قصد داریم در ادامه شما را با انواع، قیمت و نحوه نصب آن آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا همه چیز در مورد دریچه اسپلیت بدانید.

محل نصب دریچه داکت اسپلیت

قطعا تا به حال دریچه کولر های آبی را دیده اید؛ و می‌ دانید درست در مقابل خروجی کانال نصب می‌ شود؛ این دریچه ها هم دقیقا رو به روی کانال داکت اسپلیت نصب می‌ گردد؛ اما هدف از نصب آن کمی فرق دارد. همانطور که می‌ دانید؛ وظیفه دریچه کولر آبی، کنترل خروجی هوا ولی وظیفه دریچه داکت اسپلیت؛ علاوه بر این، دسترسی به داکت اسپلیت جهت چک و بازدید آن می‌ باشد.

 

دریچه بازدید برای چه نوع داکت اسپلیت ها قابل نصب است؟

داکت اسپلیت ها در انواع مختلفی از جمله، زمینی، سقفی، دیواری، کانالی و … تولید می‌ شوند. اما همه‌ ی آن ها نیازی به دریچه بازدید ندارند. در حقیقت زمانی که شما از داکت اسپلیت سقفی و یا کانالی استفاده می‌ کنید؛ باید حتما از دریچه مناسب نیز بهره ببرید. تا به وسیله ی آن، برگشت هوا به خوبی انجام شود. و به راحتی به قطعات فن کویل ها، کنداسور و هر قطعه ای که در یونیت داخلی آن قرار دارد، دسترسی پیدا شود.

 مزیت استفاده از دریچه داکت اسپلیت

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دریچه اسپلیت، این است که زیبایی محیط حفظ می‌ شود. خیلی از افراد از اینکه با نصب سیستم های تهویه در سقف و یا دیوار، ظاهر منزلشان به هم خورده است؛ ناراضی می باشند. اما با استفاده از داکت اسپلیت و نصب مناسب‌ ترین دریچه برای آن ظاهر ساختمان نه تنها دچار اختلال نمی‌ شود. بلکه ممکن است به واسطه خرید بهترین دریچه داکت اسپلیت؛ منزل دارای ظاهری جالب به خود بگیرد. حال در صورتی که شما هم از داکت اسپلیت به عنوان سیستم تهویه هوا در منزل، شرکت، اداره و … استفاده می‌ کنید؛ بهتر است در ادامه با انواع آن ها آشنا شوید.

 

انواع دریچه اسپلیت را بیشتر بشناسید:

خوب است بدانید که دریچه های اسپلیت را به لحاظ متریال و جنسی که دارند می‌ توان به سه نوع، آلومینیومی، چوبی ( ام دی اف ) و پی وسی ( پلاستیکی ) دسته بندی کرد. هر یک از این دریچه ها خودشان از مدل های گوناگونی ساخته شده اند. که شما می‌ بایست با توجه به مشخصات فنی از جمله توان و ظرفیت داکت اسپلیت خود؛ مناسب ترین دریچه را انتخاب کنید. در ادامه با انواع دریچه اسپلیت آشنا می‌ شویم.

دریچه اسپلیت آلومینیومی

داکت اسپلیت آلومینیومی، یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ ترین نوع دریچه ها محسوب می‌ شود. این نوع دریچه دارای فریم و دربشان از جنس آلومینیوم است و به تبع از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار شده است و جز مهم ترین مزیت‌ های آن حساب می‌ شود. از دیگر مزیت های دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی این است که در انواع طرح‌ ها و ابعاد مختلفی تولید می‌ شود.

 انواع مدل های دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی:

  • از جنس آلومینیوم با درب ساده ی وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب شیاردار وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب خطی وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب مشبک وزنه ای
  • از جنس آلومینیوم با درب ساده ی لولایی
  • از جنس آلومینیوم با درب خطی لولایی
  • از جنس آلومینیوم با درب مشبک لولایی
  • از جنس آلومینیوم با درب شیاردار لولایی
  • از جنس آلومینیوم با شیار پره ای z مانند
  • از جنس آلومینیوم با درب شیاردار مختلط

داکت اسپلیت از نوع ام دی اف

دریچه داکت اسپلیت چوبی ( ام دی اف ) هم به نوبه ی خودش، پرفروش است. چرا که ظاهر جالبی و منحصر به فردی دارد و بیشتر برای ساختمان های مسکونی و لاکچری که جنبه زیبایی بسیار اهمیت دارد؛ مناسب می باشد. البته از آنجایی که چوب ها مقاومت آنچنان بالایی ندارند؛ با روکش پی وی سی یا رنگ های ویژه یا از نوع پلی اورتان پوشش داده می‌ شوند. تنوع مدل، رنگ و طرح دریچه های داکت اسپلیت چوبی از آلومینیومی بیشتر است. و به تبع میتواند هر فردی با هر سبک سلیقه ای را به سمت خود جذب کند.

داکت اسپلیت پی وی سی

داکت اسپلیت pvc از پلیمر ساخته می‌ شود و به تبع در برابر اکسید شدن، رطوبت، هجوم حشرات و … مقاومت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل از این نوع دریچه بازدید ؛ بیشتر در محیط های مرطوب و شرجی مانند شهرهای شمالی و جنوب ایران، مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته است. دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc، بنا به ساختاری که دارند؛ اصلا نیازی به پوشش رنگ ندارند.

 

نصب فیلتر بر روی دریچه های داکت:

یکی از قابلیت‌ هایی مهمی که دریچه های اسپلیت ها دارند؛ این است که می‌ توان بر روی آن ها یک فیلتراسیون هوا نصب کرد. و از ورود گرد و غبار به محیط نیز جلوگیری نمود. البته در داخل یونیت داخلی داکت اسپلیت، یک فیلتر مناسب وجود دارد. اما در صورتی که محیط شما با توجه به نوع کاربری به هوای بسیار پاکی نیاز می‌ توانید یک فیلتر مناسب بر روی دریچه داکت اسپلیت نصب کنید.

آخرین سخن درباره خرید دریچه اسپلیت

تا اینجا با وظیفه، مزایا و انواع دریچه داکت اسپلیت آشنا شدید؛ اکنون در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت دارد و می‌ خواهید قبل از آن با یک کارشناس مشورت کنید، با با شرکت فنی مهندسی مشایخی تماس بگیرید تا تصمیم درستی در این باره بگیرید. شما می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دریچه صنعتی چه کاربردی دارد؟

۴ بازديد

تمامی دریچه های هوا صرفا به منظور انتقال هوای بهتر در سیستم تهویه مطبوع بکار می روند و برخی از آنها با توجه به ویژگی های خاصی که دارند برای استفاده در محیط های صنعتی بسیار مناسب می باشند که به آنها دریچه  هوا صنعتی می گویند. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب ضمن بیان انواع دریچه هوای صنعتی و کاربرد دریچه هوای صنعتی به معرفی شرکت سازنده بهترین دریچه های صنعتی می پردازیم.

دریچه هوای صنعتی 

بدیهی است که تعبیه یک سیستم ایجاد تهویه مطبوع با طراحی و ساخت تخصصی در محیط های صنعتی همچون کارگاه و سوله های صنعتی و حتی سوله هایی که از آن به عنوان انبار غلات استفاده می شود، به چند دلیل ضروری می باشد. این دلایل عبارت اند از رفاه حال نیرو های کار، بهداشت محیط و کنترل دما برای پیشگیری از حوادث و… می باشند.

پس از تعبیه سیستم تهویه هوا و همچنین طراحی، ساخت و اجرای کانال آن باید در جایی که کانال انتقال هوا به محیط ختم می شود، دریچه ای تحت عنوان دریچه تنظیم هوا و یا دریچه تهویه هوا نصب گردد. که به دریچه هایی که دارای ویژگی های مطلوب برای استفاده در محیط های صنعتی می باشند همچون دریچه لوور هوارسان و… دریچه صنعتی می گویند.

شرکت صنعتی مشایخی  من جمله کارخانه کانال سازی می باشد که خدماتی نظیر طراحی، ساخت و اجرای کانال صنعتی، دریچه کولر کولر آبی و همچنین تولید ملزومات سیستم تهویه مطبوع همچون دریچه کولر آبی، ساخت انواع دریچه داکت اسپلیت و دریچه هوا صنعتی در ابعاد مورد نظر مشتری ارائه می دهد. این شرکت با بیش از 10 سال سابقه درخشان در این زمینه خدمات ارزنده و با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه نموده و اکنون آماده عقد قرارداد با شرکت های صنعتی بزرگ جهت ساخت دریچه تهویه هوا صنعتی مطابق با جنس و ابعاد دلخواه مشتری می باشد.

این شرکت علاوه بر ساخت دریچه های تنظیم هوا سقفی، دیواری، ارائه دهنده انواع دریچه بازدید فن کوئل و دریچه بازدید تاسیسات (که برخی از آنها دارای روزنه و شیار جهت گردش هوا می باشند) ساخته شده با متریال درجه یک نیز می باشد. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

انواع دریچه تنظیم هوا صنعتی

1. دریچه تنظیم هوا ی آلومینیومی دیواری

2. انواع دریچه تنظیم هوای آلومینیومی خطی

  •  دریچه تنظیم هوای خطیِ اسلوت
  • دریچه خطی زاویه دار
  • دریچه تنظیم هوای خطی کله قندی
  • دریچه تظیم هوای خطی طرح اسلوت

3. دریچه تنظیم هوا ی مشبک

5. انواع دریچه تنظیم هوای سقفی : از دریچه های سقفی اغلب در راه روها و ساختمان های اداری و تجاری، مدارس و دانشگاه های مدرن که ارتفاع سقف آنها کمتر از 5 متر می باشد استفاده می شود.

  • دریچه هوا ی چهارطرفه سقفی
  • دریچه تنظیم هوای سقفی سه طرفه
  • دریچه تنظیم هوا ی دوطرفه سقفی
  • دریچه هوا ی سقفی یکطرفه
  • دریچه تنظیم هوا گرد

قیمت دریچه هوای صنعتی

دریچه های هوای صنعتی ساخته شد توسط شرکت صنعتی مشایخی ، از جنس آلومینیوم و گالوانیزه می باشد که مقاومت خوبی در مقابل رطوبت هوا، تابش نور خورشید و ضربه دارند. قیمت دریچه صنعتی نیز با توجه به نوع ورق و متراژ ورق استفاده شده و حق الزحمه ساخت و هزینه حمل و نقل آن بستگی دارد و بدیهی است که هر چه ابعاد دریچه بزرگتر باشد، قیمت دریچه هوای مطبوع صنعتی نیز بیشتر می باشد.